1

LIVE 01/03/2014 DB’S UTRECHT

De vierde editie van de festival en zes bands speelde deze avond wat resulteerde in een gevarieerde mix van metalen klanken. Het ging van thrash tot black en helaas heb ik  niet elke band gezien want gedurende de avond ontwikkelde een stevige hoofdpijn zich in mijn hoofd wat ervoor zorgde dat ik voortijdig afhaakte.

NECROTAPH begon en bracht gelijk veel enthousiasme in de zaal. De band had zelf veel plezier op het podium en dat werkte goed door in de zaal, de mix van thrash met een beetje death metal erin werkte ook aanstekelijk en dat versterkte de goede sfeer ook.

PROJECT PAIN mocht als tweede band on stage en ook zij brachten het er goed vanaf. De Exodus-achtige thrash werd gebracht met veel energie.

GRAFJAMMER is een van de Nederlandse antwoorden op Noorse black in de old school stijl. Niet het snelle en schelle maar meer in de richting van de lo-fi. Erg leuke band om live te zien.

AGONIZED heeft de bandleden verspreid over Nederland en Duitsland zitten. Extreme death metal met veel grind elementen erin is wat ze brengen. Niet onaardig maar soms was het wel erg chaotisch waardoor ook meer en meer mensen de zaal verlieten om in de bar te gaan zitten.

DISQUIET dus helaas gemist vanwege hoofdpijn die ervoor zorgde dat ik naar huis ging.

X-TINXION dus ook gemist. Van wat ik later hoorde hadden beide bands wel een prima set neergezet.

